torsdag 15 juli 2021

Innan molnen kommer av Mari Jungstedt.




 

Jag älskar Maris serie med Anders Knutas i spetsen och hennes nya ”Malagasviten” gör mig inte besviken. Det är en välskriven och mycket spännande historia som spelas upp för mig. 


Handlingen utspelar sig i Malaga i Spanien och boken fastnar direkt. Jag kommer på mig själv med att vilja gå ut och gå för att kunna lyssna ostört. Händelserik med fina miljöbeskrivningar. Spänningen höll i sig till slutet och det var inte lätt att lista ut vem som var skyldig även om jag hade mina misstankar. 


Perfekt bok för semester, både att läsa och lyssna på

Boken ges ut av Albert Bonniers förlag.

Följ mig gärna på Instagram: Lollos boktips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...