tisdag 13 juli 2021

[ 𝚂𝚘𝚖𝚖𝚊𝚛𝚝𝚒𝚙𝚜 ].






I lördags var vi vid fyren Långe Jan på Ölands södra udde. Fyren är 41,6 meter och Sveriges högsta fyr! Häftig natur och fin utsikt vart du än vänder blicken. Väl värt ett besök om du är på Öland.
Med i väskan fanns naturligtvis en bok! Fick en stunds läsning medan familjen gick upp i fyren.
Så, ”Er tredje man” av Denise Rudberg fick följa med mig! Det är den tredje delen i serien Kontrahenterna. Ännu en gång får vi som läsare följa med till signalspanarna på Karlaplan 4 och träffa Elisabeth, Iris och Signe. Året är 1941 och statsminister Per Albin Hansson håller sitt historiska anförande där han hävdar Sveriges neutralitet.
Det här är en bok jag har längtat efter sedan jag läste ut den förra boken ”En andra allians”. Har du inte läst böckerna så rekommenderar jag dem varmt!
Boken ges ut av Bookmark förlag.

Följ mig gärna på instagram: Lollos boktips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...