tisdag 16 juli 2024

Allt du inte säger av Krillan Ahlsén.



Det här är den fristående fortsättningen till ”Faller jag, faller du” och återigen får jag läsa om journalisten Iris igen. 


Iris bor nu på Österlen, ser fram emot en lugn höst. Hon skriver för en lokaltidning men när en intervjuperson i den story Iris skriver på hittas död story blir hon indragen i en härva av lögner och utpressning. Den lugna hösten blir istället en jakt på sanning. 


Jag gillar böckerna om Iris. Det är en bra mix av relationer, spänning och vardag. Krillan berättar sin historia så att det är lätt att se miljöer och karaktärer framför sig. Härliga miljöbeskrivningar som får mig att längta till havet. Gillar fokuset på karaktärernas liv, deras känslor och hur de hanterar det i en spänd situation. Hur långt är man beredd att gå för att hjälpa någon man älskar? 


Bra driv gör boken både lätt- och snabbläst. Man vill veta hur det ska gå och läser ett kapitel till. Och ett kapitel till.


Nu i juli släpps den tredje delen. Kan knappt vänta. 😍 


https://www.bokfabriken.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...