tisdag 16 juli 2024

Min sista önskan av Caroline Säfstrand.



 


Magiskt bra! 


Det är svårt att sammanfatta ord som gör läsupplevelsen av Carolines senaste bok rättvisa. För hon är magiskt bra som författare. Hennes förmåga att berätta en historia som berör, fängslar och väcker tankar är stor och hon är en av våra bästa författare i Sverige idag. Ingen tvekan om den saken. 


Återigen får vi ta oss till den vackra ön Ven som ligger mitt emellan Sverige och Danmark. Där får vi träffa några karaktärer som efter några sidor känns som nära bekanta. Caroline har ett sätt att måla sitt språk, både karaktärer och miljöer så att det känns som man är där, mitt i handlingen. Det är väldigt levande och man kommer karaktärerna nära, får vara med på deras resa i relationerna med andra men även deras inre resa. Hur de förändras som personer och blir starkare. 


I Carolines böcker är alltid hemligheter centralt.  Hemligheter och vad som blir konsekvenserna av dessa och jag tycker om att man får små ledtrådar till dessa hemligheter under läsningens gång. Att det inte är förrän på slutet som helheten blir synlig och allt vävs ihop. 


”Min sista önskan” är en väldigt fin och varm berättelse om att hitta svar på frågor man har, att försöka släppa det som varit och kanske hitta en ny väg. 


Vilken bok! Ljuvlig! 


https://www.forum.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...