onsdag 3 juli 2024

Ett fall på Capri av Anette och Anders de la Motte.



 


Det här är första delen i pusseldeckarserien ”Mord under solen”. Och vilken bok det här var! Fullträff, fantastico, applåder och hatten av! Kolla dessutom in det vackra omslaget och kartan över Capri på insidan! 


Som jag njöt av att följa med till Capri och få lära känna Hugo, Lara och de andra karaktärerna. Någon jag gillar med boken är tempot! Det är lugnt, jag lär känna karaktärerna och handlingen får ta tid. Miljön är vacker, idylliskt gestaltat med de storslagna vyerna som blandas med kulturhistoria och matupplevelser.  Längtan till Italien och italiensk mat blir större och Capri står definitivt på min lista över platser jag vill åka till.


Boken är humoristisk, lite romantisk, spännande och lätt att läsa. Språket flyter på, korta kapitel och ett bra driv gör att man liksom sugs in i historien, som att man är där på plats i Italien med karaktärerna. 


Jag har njutit varje sida av läsningen, att få klura på vem som är skyldig. Att få pusselbitar längs vägen som leder till svaret. Briljant uppbyggt och jag älskar alla vändningar i boken som håller upp spänningen och även ivern att få veta hur det ska gå. 


Perfekt sommarläsning! 


Grattis till dig som har boken oläst! 


https://www.forum.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...