onsdag 3 juli 2024

Långfredagen av Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt.



 


Började läsa och så läste jag, läste och så var boken helt plötsligt slut. Jag fastnade så totalt i författarduons andra, fristående roman om programledaren Frida von Engen. 


Älskar hur Sara och Carina byggt upp handlingen, att allt utspelar sig under en enda kväll. Jag tycker om att läsa och följa de olika karaktärernas perspektiv, deras hemligheter och hur de reagerar i situationen som är. 


I denna del får man även lära känna Frida och Pernilla lite mer och man inser att det finns hemligheter där som karaktärerna gärna vill fortsätta hålla hemliga. 


Det här är en bok där spänningen ökar sida för sida och håller i sig till sista sidan. Korta kapitel och ett bra driv och tempo som gör boken lätt att läsa och en bladvändare. Man sitter med andan i halsen och undrar vad som ska hända när man vänder blad. Det man först tror kastas omkull och man får omvärdera allt. Snygga vändningar och slutet.. när kommer del tre? 


Jag tyckte mycket om första boken i serien, ”Födelsedagen”. Men den här boken är snäppet bättre! 


https://bookmarkforlag.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...