torsdag 4 juli 2024

Nomaden av Pascal Engman och Johannes Selåker.



 


Ljudboken inläst av Jonas Malmsjö. 


Japp, golvad är ordet. Jag gick många och långa promenader för att få veta hur det skulle gå för polisen Tomas och journalisten Vera i denna tredje del. Från första sidan till sista så är det här rakt igenom tokspännande och vansinnigt bra. ”Normanden” är en bladvändare utan dess like. Det är högt tempo och bra driv som gör att man vill lyssna lite till.. och lite till. 


Jag tycker om att handlingen är förlagd till 90-talet med allt vad det innebar. Jag som läsare får en aningens nostalgitripp genom lyssnandet och författarduon har med många tidstypiska detaljer som förhöjer känslan när man lyssnar. Jag tycker om karaktärerna, Vera, Tomas och Zingo. De är intressanta och jag gillar att de har sitt bagage som påverkar dem. Bra mix av spänning, karaktärernas privatliv och jobb. 


Hoppas på fler delar i serien, vill läsa mer!!Och boken är fantastiskt inläst av Jonas Malmsjö! 👌🏻


https://www.forum.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...