torsdag 4 juli 2024

De skyldiga av Michaela Winglycke.



 


Jag har följt Michaela en tid och läst hennes serie Vimmerbymorden som jag tyckte väldigt mycket om! När jag såg att hon skulle komma med en ny bok i en ny serie blev jag nyfiken och var bara tvungen att läsa. 


”De skyldiga” är alltså den första delen i Michaelas serie som utspelar sig på Öland. 


Det är en tidig morgon i ett somrigt Köpingsvik där en kvinna kidnappas. Poliserna Claudia Lewin och hennes kollega får ta hand om fallet som visar sig vara svårt att lösa. När fler kvinnor kidnappas och de inser att de jobbar mot klockan blir det riktigt farligt.  


Jag tycker om hur Michaela skriver och bygger upp sina berättelser. Det är ett bra tempo och driv med ganska korta kapitel. Boken är lätt att läsa och en riktig bladvändare. Man tror sig kanske veta vem som är skyldig, men jag luras upp på läktaren 😂. Det visar sig att jag inte har en aning om hur det ska sluta eller vem som är skyldig. Gillar sånt! 


Det är spänning från första till sista sidan där Michaela gestaltar både karaktärer och miljöer väldigt levande. Det är en historia med både spänning och relationsdrama. Jag tycker om att befinna mig på Öland bland hennes karaktärer, att få lära känna dem. De är intressanta och jag kan knappt vänta på att få hälsa på dem och Öland igen. Gillar mycket! 


https://www.bokfabriken.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...