onsdag 24 juli 2024

Den första gång jag såg dig av Anna Lönnqvist.



 


Annas böcker är ett säkert kort och hon har aldrig gjort mig besviken. Hennes nya bok är precis lika bra som de tidigare. 


”Den första gång jag såg dig” är en väldigt varm berättelse om Mira och William med mycket känslor. En historia som pendlar mellan nutid och för 14 år sedan. Jag tycker om att få läsa om dem nu och då, hur beslut påverkar och tvingar dem till olika val. Men också hur de växer som personer och förändras över åren. 


Anna skriver alltid med hjärta och smärta och ett djup i historien. Det är lätt att se både miljöer och karaktärer framför sig när man läser, lätt att fatta tycke för dem. Man får följa dem genom livet som det är mest, med misstag, glädjeämnen, sorg, lycka och besvikelser. 


Underbart språk och ett driv som gör att man vill läsa ett kapitel till och ett till… 


Tack Anna för att vi fick läsa om Mira och William och deras historia. Tyckte mycket den.


https://www.norstedts.se/ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...