onsdag 24 juli 2024

Solvargen av Anna Breitholtz Monsén



 


Så fick jag äntligen återvända till Skåne, till Sandinge och alla bekanta karaktärer. Det här är den tredje delen i serien om Lina, hennes vän polisen Madde och hennes egensinniga morfar. 


Jag älskar den här serien, älskar allt med den! Karaktärerna, miljöerna, spänningen, drivet i handlingen, hur man blandar dåtid och nutid och väver ihop det till en helhet. 


Anna skriver så jäkla bra, det är oförutsägbart och humoristiskt! Hon gestaltar sina karaktärer och miljöer levande och verklighetstroget. Det känns som om jag är där på plats i handlingen. 


Dessutom är det en fröjd att få följa karaktärerna Lina, Madde och Linas morfar. Älskar dynamiken mellan dem, de snabba och rappa dialogerna. Jag skrattar, blir förbannad på några av bikaraktärerna, läser fort och kan inte vända blad fort nog för att det är så spännande! Jag vill veta hur det ska gå! 


Och så katthotellet och alla katter! Som jag älskar att det finns med! Tyvärr tog boken slut alldeles för fort, men jag njöt av varje sekund! 


Tack för underhållningen Anna! 


https://www.bokfabriken.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...