tisdag 16 juli 2024

Sensommarvals av Sara Molin & Johanna Johansson.



 


En vacker bok, både på insidan och utsidan. 


Jag hade höga förväntningar när jag började läsa systrarnas bok och de infriades med råge. Sara och Johanna har skrivit en alldeles underbar feelgood som berör mig väldigt mycket, både till skratt och till tårar. 


”Sensommarvals” är den första boken i en tänkt serie som heter Kalvingeserien. Här får vi möta ett gäng väldigt härliga människor. Människor som har det lite tufft och som under läsningen växer och utvecklas. Jag tycker att Sara och Johanna har skildrat sina karaktärer väl, de får mycket utrymme och jag som läsare får lära känna dem. Handlingen får ta tid och sånt gillar jag. 


Det är sommarmiljöer, ny och gammal kärlek, sorg och vänskap i en härlig blandning! En sådan där perfekt bok för lediga dagar.


https://lbforlag.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...