tisdag 16 juli 2024

När allt är över av Charlotte Al-Khalili.



 När allt är över av Charlotte Al-Khalili. 


Ljudboken inläst av Maria Lyckow. 


Men dra mig baklänges sååååå jäkla bra det här var! Helt klart en av årets bästa böcker! Jag har knappt kunnat sluta lyssna och boken har fått följa med överallt. För jag var bara TVUNGEN att få veta hur det skulle gå!! 


Här har vi en ganska hemsk historia i botten. En historia om Jennifer som lever på flykt från sin fd man och lever med rädslan för att han ska döda henne och ta deras dotter. En dag verkar hennes ex man ha lyckats med det han har hotat med. För Jennifer är försvunnen och ingen kan hitta henne. Här kommer Olivia in i bilden, hon är åklagarassistent och ska tillsammans med åklagare Rickard Bielke leda utredningen och försöka ta reda på vad som hänt Jennifer. 


Charlotta skildrar Jennifers rädsla så att man nästan kan ta på den och även jag kikar mig över axeln när jag lyssnar på boken. Hennes skildring av karaktärer och miljöer är väldigt, väldigt levande som att man är där mitt i handlingen. 


Tycker om blandningen av de olika karaktärerna och att man får följa dem både på jobbet och privat. Olivia är en fantastisk karaktär och jag ser fram emot att få följa henne i fler böcker. För ”När allt är över” är första delen i Charlottas nya serie. 


Fantastiskt bra, spännande, bra tempo och driv. Dessutom en rapp dialog med både humor, underfundigheter och allvar. Alltså, på riktigt GALET bra!!! 


https://www.norstedts.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...