tisdag 16 juli 2024

Den sista utposten av Mari Jungstedt



Så äntligen har jag läst den 18e boken i serien om kommisarie Anders Knutas och hans kollegor vid Visbypolisen. Jag har läst alla delar i serien och tycker fortfarande att de är fantastiskt bra!
 


Knutas börjar närma sig pension och försöker få ihop både jobb med otäckt mordfall och sin nya roll som småbarnsförälder. Det är en av sakerna jag tycker om med den här serien, mixen av otäck historia, polisarbete och karaktärernas vardagsliv. De är som vänner som man återser och efter att ha följt dem så här länge så känner man dem ganska väl.


Men, det här är en av de bästa böckerna av de 18. Tycker att boken är spännande rakt igenom och väldigt oförutsägbar. Jag hade inte en aning om vem som var skyldig och kunde inte lista ut det heller förrän precis i slutet. Mari bygger skickligt upp en stämning av obehag och känslan av att något inte är som det ska. 


Som alltid, välskrivet, spännande och lättläst. Tycker om att hänga med Knutas, Karin och de andra på Gotland. 


https://www.albertbonniersforlag.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...