torsdag 23 maj 2024

Där vildblommorna växer av Louise Strömberg



Den här boken liksom talade till mig och krävde att bli läst. Så jag läste och fastnade. Fastnade så rejält att jag läste ut Louise debutroman på en eftermiddag och kväll.
 


Jag tyckte om historien om Maya. Maya som till synes har allt man kan önska sig. Men en dag rasar allt och för Maya är det som att livet tar slut. Hon tar sig från Stockholm till Arkösund och där får hon påbörja en lång resa mot att hitta sig själv igen. 


”Där vildblommorna växer” är en roman om kärlek, vänskap och om att bli sviken. Det är också en roman om att tvingas släppa taget om allt, börja om och hitta en ny riktning i livet. Resan mot att bli lycklig igen när livet kraschar. 


”Där vildblommorna växer” är en varm, stark och en roman som väcker tankar och funderingar. Det är inte bara rosenrött utan det finns både djup, en del svärta men också humor. Jag tyckte väldigt mycket om Louise bok och jag är glad att det här var första delen i en ny serie. Jag återvänder gärna till Arkösund och karaktärerna där. 


Stort tack Louise för läsupplevelsen. 


Bazar förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...