torsdag 23 maj 2024

Vykort från en bortglömd prins av Kristina Appelqvist



Så får jag återigen läsa om Nina Storm, Diana Wikman och alla runt dem. ”Vykort från en bortglömd prins” är den tredje delen om människorna runt Myndigheten för kulturstöd.
 


En spännande och svårsläppt berättelse som det var lätt att fastna i. Jag tycker om pusselmomentet där jag som läsare får  ledtrådar till vem som egentiden är skyldig. Jag tycker att Kristinas serie om Nina storm har ett behagligt tempo och är bra avvägt mellan vardagsliv och spänningsmomenten. Vi får som vanligt möta både charmiga och ocharmiga karaktärer. 


”Vykort från en bortglömd prins” är både charmig och humoristisk. Gillar att hänga med karaktärerna, läsa om deras relationer och allt som händer runt dem. Det är både allvar, humor och moraliska dilemman.  


Kristina lyckas skriva en spänningsroman som har fokus på relationer och framförallt hemligheter. Sånt gillar jag! 


Piratförlaget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...