lördag 18 maj 2024



 För allas bästa av Anna Charlotta Wikman. 


Blev påmind om den här boken av Malin och hon hade helt rätt i att jag skulle tycka om den. För jäklar i havet vad bra den här boken var. 


”För allas bästa” är en rolig och omtumlande feelgood. Den är fylld med ett jäklar anamma som jag finner väldigt roande. 


Anna Charlotta gestaltar sina karaktärer väldigt levande och jag känner med huvudkaraktären Jenny. Hur står hon ut med sin man Niklas? Där har vi en karaktär som jag vill ge en stor spark i baken. Fasen vad den mansgrisen irriterar mig. 😂 Hela jag kokade emellanåt när jag läste. Men kom ihåg att många kvinnor har det precis som Jenny. Sköter hem och hushåll utöver sitt heltidsjobb med en man som inte bidrar speciellt mycket. Kan Jenny inte bara sätta ner foten och be honom fara åt helvete? Vilket tålamod! 


”För allas bästa” är en ljuvlig feelgood med både humor och djup. Den fick mig att skratta, göra high-five i luften, bli förbannad och allt däremellan. En sådan där feelgood som liksom har det mesta. En sådan där feelgood som man bara ska läsa. Och tänka tillbaka på när man läst ut sista sidan. 


Missa inte! 


Lavender Lit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...