lördag 18 maj 2024

Det skyddande regnet av Jojo Moyes.



Att jojo Moyes är en favorit hos mig är ingen hemlighet. Jag har läst det mesta som givits ut av henne på svenska och blir lika glad varje gång det kommer en ny bok. 


”Det skyddande regnet” är Jojos debutroman från 2003 som nu ges ut på svenska igen. En roman om kärlek och missförstånd, längtan och vänskap. En roman om tre kvinnoöden, familjehemligheter och gamla konflikter. 


Jag tycker om hur jojo berättar sina historier, hur jag dras med i berättelsen och fastnar. ”Det skyddande regnet” är en fin roman med många lager. Lager som skalas av bit för bit och man får svar på sina frågor. 


Jojo Moyes är en skicklig författare och med åren och antal romaner har hon utvecklats till en av de stora berättarna. Den här boken är bra och gav mig en en stunds trevlig flykt från verkligheten. 


Översatt av Ann Björkhem. 


Printz Publishing


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...