lördag 18 maj 2024

Vi var vargar av Sandrine Collette.



 


Jag vet inte vad jag föll för, men när jag såg den här boken kände jag bara instinktivt att jag måste ha den. Att den måste bo i min bokhylla och läsas snarast. 


Och vilken läsupplevelse ”Vi var vargar” bjöd på. Trots att boken bara är på drygt 200 sidor så innehåller den här boken väldigt mycket. Välskriven, gripande, känslosam och en sådan stark berättelse. 

Liam, Ava och deras son Aru bor ute i vildmarken vilket innebär att Liam ofta är iväg hemifrån och jagar. När han kommer hem en dag finner han sin son gömd under sin mamma som dödats av en Björn. 


”Vi var vargar” är en sådan där berättelse som jag inte kommer glömma bort i första taget. Jag kommer att bära den med mig och tänka på den, på Liam, på Aru. 


Författaren har lycksts att skapa en historia som går rakt in i mig, med sina karaktärer och miljöer. Mammahjärtat som klappar för den lille pojken som förlorat sin mamma och har en far han knappt känner. Det är en resa de båda måste göra, en känslosam resa för att lära känna varandra och för Liam att hitta något nytt, där bara han och Aru finns. 


En helt fantastisk läsupplevelse som jag varmt rekommenderar. 


Översatt av Ulla Linton. 


Editions J förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...