onsdag 1 maj 2024

Pianisten vid fjällsjön av Karin Härjegård



 


Den här boken landade hos mig i precis rätt ögonblick. Jag brottas ju med svikande läslust och har svårt att hitta böcker som jag fastnar för. 


Men denna, denna ljuvliga bok var som balsam för själen, min själ! Jag kunde inte sluta läsa när jag väl börjat. 


”Pianisten vid fjällsjön” är en oändligt fin och tänkvärd bok. Likt de tidigare böckerna skriver Karin med sådan värme och livsvisdom. Hon skildrar livet, karaktärerna och miljöerna med sådan känsla och kärlek vilket gör mig alldeles glad och lycklig. Det är en fröjd att läsa om både nya och gamla bekantskaper, om naturen och miljöerna. 


Det här är en berättelse med både glädje, sorg och att vilja vara andra till lags. Att inte våga säga ifrån och att ätas upp inifrån av det. Hur det kan påverka människor och göra med dem. 


Karin tar med mig som läsare på en resa som jag inte vill ska ta slut. Jag tycker om att vara i Fjällnäs och Härjedalen, att hänga med karaktärerna där. Saknar dem redan! 


Printz Publishing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...