onsdag 1 maj 2024

Orosmoln hos familjen Hoffman av Hanna Landahl.



Jossan är lärare, mitt i livet med familj och tonårsbarn. Vardagen springer på men Jossan kan inte riktigt hantera det. Livet, både det som varit och det som är nu springer ikapp henne.
 


Jag var inte beredd på att den här boken skulle beröra mig som den gjorde. Jag var inte riktigt beredd på djupet den innehöll. Men jäklar vad bra Hannas nya bok är! 


”Orosmoln hos Familjen Hoffman” är en välskriven roman om livet som det kan vara för en familj. Med glädje, med sorg och allt däremellan. Det här är en roman om att tala sanning, att försöka förstå varandra trots att man är på olika plats i vardagen, i livet. Det är även en roman om en stor sorg, att man måste få sörja och låta den vara en del av livet. Men även om att inte låta sorgen ta över eftersom den då påverkar alla i ens närhet. 


Jag tyckte väldigt mycket om den här boken, karaktärerna, miljön - allt. Hanna berättar så levande och jag tycker om att läsa om Jossan, hennes familj och vänner. Tycker om att läsa om Jossans liv, både då och nu och hur personer och situationer påverkat henne. 


Det kan låta som en feelgood när man läser baksidestexten. Men den här boken innehåller så mycket mer. Det är både hjärta och smärta och ja, du fick mig att gråta på slutet Hanna. 🩷


Ser fram emot fler delar om familjen Hoffman! Det ska bli ett nöje att följa dem! 


Bokförlaget Polaris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...