torsdag 23 maj 2024

Sista rollen av Lisa Christensen



 


Den här boken… vilken bok! ”Sista rollen” är den avslutande delen i Lisas trilogi. Jag har tidigare läst del två, en bok jag slukade. 


Det här är en spionroman där kalla kriget och dess skuggor sträcker sig in i vår tid. Jag har trivts så bra i Lisas romanvärld, bland spioner och andra karaktärer, värmen på Seychellerna och det karga på Gotland. 


Lisa skriver väldigt bra och jag sugs liksom in i historien. Den är spännande med många oväntade vändningar och överraskningar. Det gäller som läsare att hänga med för det händer saker hela tiden. Små ledtrådar här och där som återkommer och som till slut leder till att pusslet får en lösning. ”Sista rollen” har ett bra driv och tempo som gör att man vill läsa ett kapitel till och ett kapitel till. Det går liksom inte att sluta. Det i kombination med i intressanta karaktärer, knepiga relationer och bra gestaltade miljöer gör det här till en fantastiskt bra bok. 


Det här gillade jag tokmycket! 


LB förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...