torsdag 23 maj 2024

Kärleken är död av Ashley Poston



 


Den här boken alltså! 😍 Vad jag tyckte om den! ”Kärleken är död” är en fin och charmig feelgood med både mycket hjärta men också med en del svärta och smärta. Om att sörja någon man håller kär. Om familj, om gemenskap och om att få tillbaka tron på kärleken. 


Boken är Ashleys första bok på svenska och jag ser fram emot att läsa fler böcker av författaren. Jag tyckte om hennes sätt att skriva, att beskriva och gestalta både karaktärer, miljöer och känslor. 


Och spöken, fungerar det i en feelgood? I denna funkar det finfint! Jag tyckte om att följa karaktärerna genom både glädje och sorg. Det är charmigt, romantiskt, sorgligt, tänkvärt och berörande. Mot slutet av boken kom både en och två tårar och jag älskade hur författaren låter berättelsen sluta! 


Översatt av Sara Jonasson. 


Karat förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...