fredag 29 december 2023

Blodspoeten av Ramona Ivener



 


Det här är den tredje delen i serien om kriminalkommissarien David Ritter. 


”Blodspoeten” är en bok jag inte kunde släppa. Inte alls. Galet spännande och bitvis lite för brutal (där fick jag skumma igenom när jag läste). Men vilket driv den här berättelsen har. Från första sidan är det ett tempo som är svårt att värja sig från och jag sitter bokstavligen med andan i halsen tills boken är utläst. 


Ramona är bra på att skriva spännande och obehagligt. Hela storyn liksom kryper in under huden och jag vet inte vad som väntar när jag vänder blad. Något annat hon är bra på är skapa en oförutsägbar historia från första till sista sidan. Vem är det egentligen som är skyldig? 


Galet bra! Tack och lov finns nästa bok i serien redan här hemma. Kommer inte vänta länge innan jag läser den! 


Hatten av Ramona! 


Bokförlaget Nona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...