lördag 23 december 2023

När vi möts igen av Emma Straub



 


Jag tyckte mycket om den här boken. En fängslande berättelse om tidsresor, 90-tals nostalgi, vänskap och nya perspektiv på livet. 


Men framför allt är ”När vi möts igen” en jättefin skildring av en dotters kärlek till sin pappa. Skildringen av deras relation var väldigt fin att läsa. 


Jag tyckte om hur Emma skriver och skildrar sina karaktärer och hur hon gestaltar och beskriver New York. Det är en stad jag gärna skulle besöka. 


Det tar ett litet tag att komma in i boken, men sen kunde jag inte släppa den. När man läser boken sätter det igång tankar. Tänk om man kunde resa i tiden? Vart skulle man resa då? 


”När vi möts igen” är en tänkvärd och fin roman om hur små saker kan få stora konsekvenser. Om att kärlek är en viktig del i livet och att man ska ta vara på det som man tycker är bra. 


Charmig och läsvärd! 


Översatt av Cecilia Berglund Barklem  


Bookmark förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...