söndag 31 december 2023

Om av Niklas Strömstedt.



Jag har lyssnat och tyckt om Niklas musik så länge jag kan minnas. Hans texter är vackra, underfundiga och förbannat bra. De är svåra att sluta nynna till när de väl satt sig. Så när jag fick chansen att lyssna på Niklas och få hans bok signerad under bokmässan i år tog jag den. 


Niklas skriver om sin långa musikkarriär, motgångar och framgångar. Men även om livet i sig, sina föräldrar, kärleken. Niklas berättar öppet och ärligt om de flesta delarna och det är det som gör boken så bra. 


Boken ”Om” är lättläst och är en intressant inblick i Niklas liv och i hans musikaliska resa. Om Rocktåget med Tomas Ledin och Lena Philipsson, om samarbetet med Björn Ulveus kring musikalen Mamma Mia, om fotbolls VM -94 och en massa andra händelser. 


Boken ger en bra bild av Niklas, han har alltid verkat så genuint trevlig och den bilden förändra inte när jag läser boken. Oavsett om du gillar Niklas musik eller inte så är det här en riktigt bra biografi! Rekommenderas varmt. 


Norstedts förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...