fredag 29 december 2023

I alla våra dagar av Kate Eberlen



 


Det här är uppföljaren till Kate Eberlens debut ”Som om du inte fanns”. Där fick vi veta hur Gus och Tess träffades och i den här boken får jag som läsare veta om deras kärlek är stark nog att hålla för alltid.  


Till en början fastnar jag i boken, den har ett bra driv och jag tycker om att följa Tess och Gus. Kate gestaltar sina karaktärer och miljöer (jag vill åka till London) väldigt bra och målande. De blir levande och lätta att se framför sig. Men jag upplever boken som något för lång, tappar tråden någonstans i mitten för att sedan hämta upp den igen i sista tredjedelen. 


”I alla våra dagar” är en berg och dalbanan av känslor och komplicerade relationer men även en varm roman som ställer frågan om det alltid är rätt att följa sitt hjärta.


Rekommenderas! 


Översatt av Camilla Jacobsson. 


Norstedts förlag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...