lördag 23 december 2023

Sju stenar som må stå eller falla av Diana Gabaldon



 


”Sju stenar som må stå eller falla” är en samling noveller för alla som undrat vad som hänt innan, efter eller parallellt med den episka kärlekssagan som många säger att Outlander är. 


Även om det är sju noveller så är det en tegelsten till bok med sina nästan 700 sidor. Tyckte att det är bra skriva berättelser med ett bra språk som gav ett flyt i läsningen. Det gjorde att boken inte kändes som en tegelsten! 


Jag har inte läst någon bok i Outlander serien. Men denna lät bra och jag blev nyfiken så den fick en chans! Jag är inte övertygad om att jag kommer läsa något mer i serien, då det egentligen inte är min typ av böcker men denna bok var en stunds trevlig verklighetsflykt. Läsvärd! 


Boken är översatt av Lisbeth Holst. 


Bookmark förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...