fredag 8 december 2023

Vilseledaren av Viveca Sten





”Vilseledaren” är den fjärde delen i Vivecas serie Åremorden.  Äntligen får jag hänga med upp till ett kylslaget vinterparadis igen! 


Ja, denna del är en bladvändare likt de tidigare böckerna i serien. Viveca skriver bra och berättelsen är jäkligt spännande och oförutsägbar. Jag gissar fel flera gånger på vem som egentligen är skyldig. Just det, att Viveca kan lura mig i olika riktningar gillar jag. 


Jag tycker om karaktärerna och för varje bok lär man känna dem bättre. Tycker om att följa dem både privat och i deras arbete. Det är en bra mix av båda delarna! 


Boken är lättläst och svår att släppa. Den ger en välbehövlig flykt från verkligheten en stund och det enda negativa är att man får vänta ett tag på en ny bok i serien. För det kommer väl fler delar? Jag är inte klar med gänget i Åre än. 


Ges ut av Bokförlaget Forum


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...