lördag 30 december 2023

Stora boken om bläckfiskar av Celia Svedhem och Filippa Widlund



 


Läsålder 6-9 år. 

Eller det spelar ingen roll hur gammal eller ung du är. Boken passar både och. 


Vilken underbar faktabok! Jag kunde nästan ingenting om bläckfiskar förut men blev otroligt nyfiken på dem när jag läste ”Sällsynt kloka varelser” där en av huvudkaraktärerna är en bläckfisk. 


Det här är en rolig och väldigt intressant bok med massa av spännande, informativ och rolig fakta om de gåtfulla och smarta bläckfiskarna. Detaljrika och färgglada illustrationer som det går att prata kring förhöjer läsningen. 


Boken är lätt att läsa och superbra att läsa tillsammans om man vill det. Eller själv, bara för att boken är så bra.  


Missa inte den här faktaboken! Jag lånade den på biblioteket men funderar på om jag inte borde köpa den så att den för alltid kan bo i min bokhylla! ❤️🐙🦑


Bonnier Carlsén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...