lördag 30 december 2023

Frostiga rosor och kryddat vin av Ewa Klingberg



Det här är den sjätte fristående delen i den charmiga Huskvarnasviten och det är härligt att vara tillbaka. Härligt att få träffa alla som rör sig runt huset på Vättergatan 4.
 


”Frostiga rosor och kryddat vin” är en mysig läspärla med härliga karaktärer och fina miljöer. Jag tycker om att Ewa har parallella berättelser, en från början av 1900-talet som vävs ihop med det som händer nu. Tycker om det vardaglig, nära och väldigt charmiga i boken! Karaktärerna känns som vänner och jag gillar att hänga med dem. 


Ewa är bra på att skriva fängslande, så att jag inte vill släppa boken utan fortsätta läsa.    Mycket värme, kärlek, små hemligheter och lite spänning. Suveränt bra och den här boken gav mig en liten boksmälla! Vad ska man läsa nu liksom? ❤️


Historiska media



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...