fredag 8 december 2023

Insnöade till jul av Sarah Morgan



 


Som jag älskar Sarahs julböcker! Det är alltid mysigt med julkänsla, glädje och mycket romantik! 


”Insnöade till jul” är inget undantag. Det här var en bok jag slukade, inte ville sluta läsa! Berättelsen är en underbar feelgood med både hjärta och en aning svärta och smärta. Självklart finns  det med familjedrama, hemligheter, kärlek, vänskap, sorg och en dos humor. 


Sarah är bra på att gestalta miljöer och karaktärer, få dem levande. I den här boken möts vi av en rätt stor och bullrig familj som värnar om varandra även om de inte alltid håller med varandra. Det blir en del missförstånd och hemligheter som ska upp till ytan och redas ut. 


Boken är lättläst och charmig, full av värme och den när boken är slut har jag ett leende på läpparna. Jag tycker om att hänga i ett snöigt Skottland med Lucy, Ross och de andra karaktärerna. Boken får mig att längta efter jul och att umgås med familjen. 


Boken är översatt av Maria Fredriksson. 


Ges ut av Harper Collins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...