fredag 29 december 2023

Efter natten av Karin Slaughter



 


Det här är kriminalroman i serien om specielagenten Will Trent. 


Sara är läkare och för femton år sedan blev hon överfallen och våldtagen efter en fest. Hon har byggt upp sitt liv på nytt, lämnat det förflutna bakom sig. Men en kväll på akuten där Sara jobbar förändras allt. Ett otäckt våldtäktsfall kommer in, ett fall som har likheter med det Sara själv råkade ut för.


Det här är en klassisk polisroman, mycket utredningsarbete och detaljer. Karin är bra på att skriva spännande och oförutsägbart. Det är inte lätt att försöka lista ut vem som egentligen är skyldig. 


Boken är spännande och välskriven men jag saknar något. Vet inte riktigt vad men boken och jag klickar inte riktigt. Kanske är det för mycket detaljer att hålla reda på. Kanske läste jag den vid fel tid. Jag vet inte. Kanske passar den dig bättre än vad den gjorde mig. 


Översatt av Willemo Lindgård Oksanen. 


Harper Collins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...