onsdag 27 december 2023

Vid avgrundens rand av Cecilia Andersson



 

Det här är tredje boken i Västerviksserien och jag är glad att få återse Anna, hennes granne Gunnar och de andra karaktärerna. 


Likt de två föregående böckerna utvecklar sig historien till en både spännande och obehaglig sådan. Cecilia är bra på att bygga upp en stämning i boken, ett obehag. Man vet att något inte stämmer, men vad? Det gör att man inte riktigt vet vad som väntar när man vänder blad. 


Jag tycker om att vi i denna del får lära känna Gunnar lite bättre, han är en karaktär jag gillar skarpt. Och att vi får följa hur relationen mellan honom och Anna utvecklas! Jag tycker också om att det är spänning och vardagsliv i ett, att det är en bra mix av båda. Lägg sedan till fina miljöbeskrivningar också! Västervik är en superfin stad som är väl värt ett besök även i verkligheten och inte bara i bokens värld. 


Cecilia har skrivit en kalasbra bok och jag rekommenderar att du läser böckerna i ordning (I vikens mörker och Ur skogens djup) eftersom de händelser ur de tidigare böckerna nämns i handlingen. 


Nu hoppas jag dock på en fjärde bok i serien. Med det slutet i denna.. 😱


Har du inte läst, så läs! Spänning på hög nivå! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...