fredag 8 december 2023

Höstvila och skogsbad på Kanelholmen av Yvonne Ehn



 


Det här är den andra fristående delen i serien om Kanelholmen i Stockholms skärgård. Jag älskade den första boken och blev jätteglad när den andra delen kom ut. Äntligen fick jag återvända till Kanelholmen och det blev ett kärt återseende! Och Kanelholmen verkar vara så himla mysigt! 


”Höstvila och skogsbad på Kanelholmen” är en finstämd, härlig och kärleksfull berättelse. En berättelse om psykisk ohälsa och modet att stanna upp och våga ta en annan väg när tillfället ges. Likt den förra boken så förmedlar den ett lugn och Monica är så bra på att gestalta relationer, känslor och miljöer. 


Jag tycker om att följa Angelica och Robin som är i fokus i den här boken. Tycker om hur Yvonne låter relationer ta plats och tid. Att de får utvecklas i en lagom takt och inte för fort! Underbar berättelse och jag hoppas på återvända till Kanelholmen snart igen! 


Ges ut av Saga Egmont


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...