lördag 23 december 2023

Kattfisken av Patric Ekwall



Detta är Patrick Ekwalls skönlitterära debut och första delen i spänningsserien om före detta idrottshjälten Frankie Larsson. Han brinner för rättvisa och vackra kvinnor, är street smart men också farligare än någon anar, om han måste.


Ok, här har vi tempo! Galet högt tempo! Det är nästan så jag sitter med andan i halsen när jag läser och det går liksom inte att veta vad som väntar när man vänder blad. 


”Kattfisken” har humor, ett djupt mörker och en spänning som håller i sig från första till sista sidan. Och det är spännande, jäkligt spännande. 


Samtidigt som boken är lättläst så är den bitvis lite för rå (för mig) i sin handling vilket gör att jag skummar jag igenom vissa delar. 


Patric skriver bra och det här är karaktärer jag gärna hänger med igen i nästa bok! 


Bokfabriken


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...